Zásady pohybu na sociálních sítích
Publikuji zde právě zajímavé pokyny světových medií pokud jde o kontakt na sociálních sítích. S malými úpravami ze zdroje mediar.
Doporučené chování novinářů na sociálních sítích (Facebook, Twitter)
BBC
zdroje:
- směrnice pro BBC jako instituci
- směrnice pro zaměstnance
nejdůležitější zásady:
- nepoškodit jméno BBC; zvážit aktivity
- nezneužívat internet k nadávkám na spolupracovníky
- zdržet se hanlivých komentářů
- redaktoři a zaměstnanci, kteří se zabývají politikou, nesmí nijak naznačovat své politické sympatie; možné jen ve výjimečných případech, třeba přidání se k politické skupině za účelem politického průzkumu; redaktor by měl promyslet, jak lze členství ve skupině vyvážit (přidá-li si konzervativce, měl by si přidat i labouristy)
- nutno brát ohled na ostatní spolupracovníky, nezveřejňovat bez jejich svolení například fotografie z interních akcí BBC
WASHINGTON POST
zdroj: PaidContent
nejdůležitější zásady:
- novinář Postu je vždy novinář Postu
- identifikovat se na FB jako novináři Postu
- cokoli dělají na síti, nesmí zpochybnit nestrannost novinářského rozhodování
- info na FB je podobné povahy jako text v novinách nebo na webu Postu
- nezveřejňovat nic politicky, rasově, sexisticky či nábožensky zabarveného
- nedebatovat o interním provozu redakce
THE NEW YORK TIMES
zdroj: Poynter Institute
nejdůležitější zásady:
- informace na sociálních sítích jsou veřejně dostupné
- neměli by psát nic, co by nenapsali do Timesů
- pozor na výběr přátel - politický reportér při volební kampani by měl být fanouškem Obamy i McCaina
THE WALL STREET JOURNAL
zdroje:
- Editor and Publisher
- Beat Blogging
- Mashable
AP
zdroj: Wired
nejdůležitější zásady:
- je žádoucí, aby reportéři měli profily na Facebooku či Twitteru
- zaměstnanci musí uvádět, že jsou z AP; mají zakázáno vynášet vnitřní informace, měli by se zdržet politických komentářů nebo názorů na sporná témata
- měli by brát v potaz, že všechny informace, které odhalí, budou spojovány se jménem AP; na internetu není nic soukromé
- publikované materiály mají odpovídat standardům AP; platí pro všechny zaměstnance agentury, nejen pro novináře
BLOOMBERG
zdroj: Business Insider
nejdůležitější zásady:
- novináři nemají na webových stránkách, blozích či jinde na síti publikovat informace o společnostech, lidech či tématech, které agentura pokrývá, ani o vnitřní politice, managementu a rozhodování o zpravodajském pokrytí
- novináři si mají být vědomi, že cokoli publikované v rámci sociálních sítí může být rozšířeno někým, kdo usiluje o diskreditaci či znevážení reportéra nebo organizace
- selhání v této oblasti může být důvodem k propuštění
Zdroj: mediar.cz