Google jako soupeř Facebooku analýza |
Sociální síť Facebook
je velmi uživatelsky příjemná a to i pro tupce, co sotva poznají jak pracuje počítač a proč na tom webu se něco hýbe. Samostatný projev má jen malá část obyvatel Facebooku. Ovšem ten facebook velmi šikovně napovídá, nabízí a spřáteluje. Dá se hovořit o velkém úspěchu. Něco z debat na webu jsem proložil sem k úvaze.
Otázka co nás zajímá! Má Google koupit Facebook?
A další úvaha přátel a fandů Google aplikací! Bylo by pro Google řešením koupit Facebook?
V listopadu 2010 činí podle firmy SecondMarket Inc. tržní hodnota Facebooku 41 miliard USD a Facebook je třetí největší webovou společností ve Spojených státech po firmách Google a Amazon (těsně před eBay)2. Tržní kapitalizace Google je 190 miliard USD. Nákup by byl možný, ale nebyl by v žádném případě levný.
Druhým problémem by bylo, že Facebook by se ve většině funkčnosti překrýval s aplikacemi Google. V případě nákupu by tedy Google musel své vlastní aplikace buď opustit, nebo integrovat do platformy Facebooku. To by bylo velmi náročné jak z hlediska technologického, tak z hlediska marketingového.
Ale přesto by to byla možná lepší varianta než představa, že za pár let bude Google soupeřit s Facebookem jako s rovnocenným soupeřem. Google bude mít sice lepší a propracovanější aplikace, Facebook je ale bude mít jednodušší a lépe integrované. Běžný většinový uživatel pak sáhne automaticky po nich.
FB je hlavně a především o sociální síti, kterou má dnes nesrovnatelnou s jakýmkoliv jiným systémem na světě a v tom je jeho obrovská síla a potenciál, kterého si trh cení.
Dále FB netěží z toho, že je tu sám. Nikdy tu nebyl a nebude sám. Konkurence byla a bude.
FB těží z toho, že dělá věci velmi dobře, že tým který jej řídí přemýšlí co uživatelé potřebují (ne chtějí, potřebují) a to se jim snaží poskytnout a mimo jiné z toho, že Zuckenberg jej neprodal a nikdy neprodá. Jemu skutečně nejde o peníze a ještě pěkných pár let bude FB jeho dítětem, kterého se nevzdá za žádnou cenu. Rozdíl mezi 1 a 40 miliardami už pro vnímání příjemce prakticky žádný není, nemluvně o tom, že jeho podíl na finanční hodnotě FB je již "jen" 24%, ale ponechal si právo rozhodovat, co se s firmou stane. To jen dokazuje, že prachy jsou fakticky to poslední co ho zajímá a FB už v podstatě rozdal finančním investorům, kteří mohou těžit z jeho finančního úspěchu. Jemu jde o kontrolu a řízení společnosti o to, aby mohl dál uskutečňovat své plány a vize. Takže analýza pěkná, ale úplně mimo. Google nemá šanci a je jedno kolik by nabídnul.
Facebook těží z toho, že není jiná alternativa. Jakmile bude mít každý uživatel google automaticky k dispozici googlebook, v optimálním případě s automaticky nataženými facebookovými kontakty a google games od Zanga.
90% uživatelů facebooku jsou z komerčního hlediska málo zajímavé subjekty na rozdíl od aplikací google, kde se spíš pohybují bonitnější a zajímavější zákazníci.
Maminky na mateřské a puberťáci toho moc nenakoupí a zaměstnaní lidí a bohatí důchodci tam podle mne až tolik nechodí, nemají čas tam stále debatovat (ani potřebu).
Možná si na facebooku vyberete novou kabelku nebo neznačkovou nabíječku, ale sportovní auta nebo podobné dražší věci se sotva kdy budou prodávat přes internet.
Jsou věci, kterým se věnovat za to nestojí, a ty člověk klidně objedná přes net, a pak jsou věci, které si člověk chce osahat, vyzkoušet, pohladit a poladit.. a to po internetu nejde a asi nikdy nepůjde.
Zdroj: PC-World a debatní skupiny na webu